nBoard Logo
nBoard Logo
Dette opslag er udløbet og kan ikke længere ansøges.

Stillingen
Der søges et eller flere eksterne advisory board medlemmer, som har lyst til at skabe verdens mest spændende taskebrand. Vi søger nogle som kan udfordre os i vores strategiske valg og holde os fast på de valg vi ender med at træffe.

Vi kan til gengæld tilbyde indsigt i, hvordan man skaber et consumer brand, skalerer det internationalt samt et spændende netværk. Der vil være seks møder årligt, som afholdes på virksomhedens kontorer.

Hovedopgaver:

  • Være i stand til at bidrage med udfordrende spørgsmål
  • Have en dyb viden om emner der er relevante for et nyt consumer brand
  • Bidrage med netværk som kan hjælpe os undervejs
  • Holde os fast på vores strategi

Den ideelle kandidat:

Da vi leder efter flere er der ikke een ideel kandidat, men et mix af forskellige typer. Men nogen relevante kompetencer er:

  • Consumer brand erfaring gerne internationalt
  • Erfaring med forhandlere i international perspektiv
  • Dyb forståelse af, hvad der skal til for at få succes som consumer brand i en digitaliseret verden
  • Har erfaring med start up eller en dyb forståelse af hvad det vil sige, at være et start up.

Markedet
Markedet for tasker er i vækst da vi lever et mere aktivt liv og rejser mere. I modsætning til tøj branchen er taskebranchen præget af vækst og mindre grad af konkurrence. Ligeledes er der efterspørgsel efter bæredygtige alternativer.

Om virksomheden:
Albertnation med mærket Kintobe blev grundlagt i starten af 2019. Vores kernekompetencer er branding/marketing samt salg/distribution. Vores første kollektion er designet af et designfirma og bliver produceret i Kina.

I starten vil vi sælge via forhandlere men med tiden vil vi sælge udelukkende B2C. I starten er der dog behov for at skabe awareness og volume, hvilket hhv fysiske butikker og online butikker skal hjælpe os med.

Kintobe er en sammentrækning af Kin-to-be og vi tror på, at vi kan gøre verden til et bedre sted, hvis vi kommer ud og møder andre mennesker. Derfor skaber vi produkter, der får een ud af døren.

Seneste udfordringer

Vi har opdelt vores rejse i nogle faser. Første fase handler om at få etableret en distribution via forhandlere samt lave produkter, som der efterspørges sideløbende med at vi bygger en mere direkte kommunikation til vores kunder.

Vores primære udfordringer er derfor 1) sikre product-market fit, 2) bygge online og offline distribution og 3) skabe et brand univers og kommunikere dette direkte til forbrugeren mhp at skabe trafik til vores website.

Hvem er vi?

Vi er to grundlæggere som også privat danner par. Anne har omfattende erfaring med marketing og branding fra forskellige bureauer i Denmark og Asien. Michael kommer fra management consulting og PANDORA hvor han har opbygget en dyb viden omkring distribution og marketing. Vi har en ambition om at skabe verdens mest interessante taskebrand. Vi er selv inspireret af Patagonia, Warby Parker, AWAY, EVERLANE, Ben & Jerrys, Red Bull og PANDORA for det, som de står for.