Stinto ApS er en dansk “sustainable technology” virksomhed hvis mission er at forandre og effektivisere måden hvorpå virksomheder og mennesker udveksler data. Stinto har en klar ambition om at kombinere et globalt kommercielt potentiale med de højeste standarder, når det gælder kvalitet, data etik, bæredygtighed og brugervenlighed.
Selve løsningen er en app som ved hjælp af digitale og intelligente visitkort;
- Væsentligt forbedrer kvaliteten af masterdata og kontaktinformation, samt sikrer at ændringer kun skal opdateres een gang, et sted, ved kilden.
- Er omkostningseffektiv, bæredygtig og vedvarende. Stinto eliminerer behovet for det trykte visitkort og tilhørende resourcespild (8-10 milliarder trykte og transporterede visitkort årligt, hvoraf op imod 70% blot smides i skraldespanden).
- Automatiserer GDPR compliance i forbindelse med elektronisk opbevaring af kontaktdata.
- Let kan integreres med virksomhedernes CRM, Active directory og andre systemer
Efter en periode med fokus på produktudvikling er det nu tid til næste fase som er onboarding og salg til virksomhederne. Flere store danske og internationale virksomheder er allerede igang med test og implementering.
Til denne næste fase søges to yderligere advisory board medlemmer til et nyetableret advisory board. Fælles for begge profiler skal være en stærk kommerciel orientering.
Om virksomheden:
Stinto ApS blev grundlagt i 2016 som en simpel løsning på et ressourcekrævende problem, som hver af de tre medstiftere oplevede både privat og professionelt.
Hvorfor var der ikke en nemmere måde at opdatere sine kontakter på mobilen eller i CRM på end ved at skulle ind på hver enkelt eller ved manuelt at skulle indtaste statisk data fra trykte visitkort? Dette måtte kunne gøres smartere, således at man ikke havde salg/marketing kampagner der bouncede pga inaktive mailadresser, eller mistede adgang til sine gamle kontakter, fordi man havde glemt at opdatere deres nummer sidst de skiftede job.
Løsningen er en app som via dynamiske opdateringer eliminerer en masse overflødigt dobbeltarbejde. Stinto sætter den enkelte bruger i centrum med mulighed for hele tiden at kunne se og kontrollere, hvilke andre personer og virksomheder som har ens kontaktdata - og trække sit eget kort tilbage hvis man vil. Løsningen giver samtidig en stor gevinst i virksomheder med op til flere millioner kontakt linier, hvor der er foretaget store investeringer i CRM systemer og arbejdet med at opdatere og vedligeholde kontaktdata er yderst ressourcekrævende.
Seneste udfordringer
Stinto har allerede positioneret sig godt på det danske B2B marked. For B2B cases er udfordringen, at kundedata oftest er tættere knyttet til de enkelte "Key Employees" end til organisationen. Dermed ligger netværket ikke hos virksomheden, hvis medarbejderen stopper. Med Stinto ændres dette, og vi har via vores første kunder valideret, at vi har en højaktuel business case. Som en netværksbaseret platform stiger værdien af løsningen med antallet af brugere og derfor skal der i den kommende periode sættes fuld fokus på vækst. Hertil er vi en videnstung og skalerbar virksomhed, og forventer at skulle tiltrække mere ekstern finansiering inden for de næste par år. Stinto er netop (august 2020) ved at lukke en funding runde som vil bringe over 50 nye investorer ombord. Disse investorer er primært senior executives fra det danske erhvervsliv men også enkelte bosat i udlandet. Vi har valgt denne tilgang (fremfor et par få større investorer) da det i sig selv er med til at øge vores netværk af ”ambassadører”.
Stillingen
Der søges to advisory board medlemmer til det nyetablerede advisory board som vil bestå af 3-4 personer i alt. Der forventes at være cirka 4 møder årligt, men det forventes også at medlemmer vil stå individuelt til rådighed imellem møderne til at sparre med ledelsen i virksomheden på dette kritiske stadie. Honoraret vil være i form af anparter i selskabet.
Hovedopgaver:
- Bidrage til at skubbe et værdiskabende produkt ud over rampen for alvor
- Deltage i det strategiske arbejde ved at udfordre direktionen
- Agere som en ambassadør for virksomheden
- Bidrage med viden og netværk som kan gavne virksomhedens ekspansionsplaner
- Sikre den finansielle situation som understøtter virksomhedens skalering
Den ideelle kandidat 1:
- Er en knivskarp salgsprofil inden for B2B salg af et SaaS produkt internationalt.
- Har indsigt i købs- og beslutningsprocesser i store internationale virksomheder
- Forstår at arbejde med segmentering, go-to-market og prissætning
- Kan arbejde strategisk med at tydeliggøre og positionere et stærkt value proposition
- Begejstres ved ambitionen om, at skabe en dansk vækstsucces med globalt potentiale, hvor “profit and planet” går hånd i hånd.
Den ideelle kandidat 2:
- Har enten rådgivet eller selv skaleret en virksomhed i den tidlige vækstfase
- Kender fundraising processen og kender relevante aktører i VC/PE markedet.
- Har fingeren på pulsen hvad angår ny teknologi
- Begejstres ved ambitionen om, at skabe en dansk vækstsucces med globalt potentiale, hvor “profit and planet” går hånd i hånd.
Det kræver en godkendt nBoard profil at ansøge opslaget (kan oprettes gratis).