Stillingen
Danmarks næste globale tech komet søger advisory board-medlemmer til at indfri ambitiøse mål.
Som Airbnb og Uber gjorde det for transport og indkvartering, vil TrainAway revolutionære muligheden for at være sund når du rejser. TrainAway er en digital markedsplatform, der gør det nemt for rejsende at finde og købe adgang til mere end 1.500 fitnesscentre i 46 lande. TrainAway er på en mission for at gøre det ligeså nemt for dig at være sund og aktiv når du rejser, som når du er derhjemme.
Efter en heftig ekspansion i 2019 med +700% vækst i omsætning, antal partnere (centre og brugere), var 2020 året hvor TrainAway skulle tage næste skridt opad vækstrampen. Med nye aftaler i Thailand og Japan frem mod OL i Tokyo var de initielle skridt taget for denne vækst.
COVID-19s indtog satte dog denne plan på midlertidigt hold, givet vores plads i to industrier der mere eller mindre var lukket ned. Vi har valgt at se på nedlukningsperioden som en mulighed for at træde et par skridt tilbage, og på baggrund af vores erfaringer for 2,5 år i markedet, videreudvikle vores produkt og vores forretningsmodel for at forbedre vores product-market fit.
Til at indfri de tårnhøje og globale ambitioner ved vores nye pivotering, søges tre medlemmer til et nyetableret, projekt orienteret advisory board, som skal hjælpe ledelsen med 1) Etablering af en ny global B2b salgsstrategi, 2) omdirigering af vores marketings og content strategi fra b2c til b2b, 3) Skalering af organisationen samt fundraising.
Salg B2B
Vi søger en profil med omfattende, international salgserfaring. Profilen skal have erfaringer indenfor alle områder associeret med salg; opbygning af salgsstrategi/salgsfunnel, eksekvering af salg og lukning af aftaler samt etablering og opbygning af en salgsorganisation. Keywords: B2B Salg, SAAS, skalering, iværksætteri.
Marketing growth profil
Denne profil skal brænde for B2B salg og digital marketing. Profilen skal være stærk i Growth hacking, inbound marketing, og både have erfaring fra strategisk planlægning og eksekvering. Målet er at opbygge en salgsmaskine der kan onboarde tusindevis af klubber årligt. Keywords: skalering, marketing, iværksætteri.
Skalering/fundraisings profil
Profilen skal selv kende iværksætteri og skalering indefra. Det er vigtigt, at personen kan åbne døre og kan være et aktiv i forbindelse med den foresående funding runde (sidste seed runde - og forhåbentlig senere en serie A). Keywords er her: skalering, tosidede markedspladser, internationalisering, forretningsudvikling, iværksætteri.
Alle profiler bliver en vigtig og stærk sparringspartner for den daglige ledelse og skal brænde for projektet og visionen.
Virksomheden har på nuværende tidspunkt en bestyrelse som består af founders og en lead investor. Der er mulighed for, at det nye advisory board over tid vil blive integreret i denne konstellation.
Markedet
Med over 200.000 fitnesscentre globalt og over 700 millioner rejsende som træner eller på anden vis holder sig sunde og aktive under deres rejse, er markedet betydeligt. Langt størstedelen af disse personer er allerede medlem af et fitnesscenter ”derhjemme”. Samtidig, er de lokale fitnesscentre meget opmærksomme på at hjælpe deres medlemmer uden for centrenes fysiske rammer. Med 1.500 nuværende partner-centre har TrainAway en solid platform at skalere denne service yderligere til de +200.000 fitnesscentre globalt. Vi håber at kunne onboarde mere end 6.000 partnerklubber inden udgangen af 2022, generere +70m DKK i omsætning på tværs af mere en 150 markeder.
Aflønning
Honoraret er fastsat til 15.000 om året per medlem, samt en option for at købe sig ind i næste Funding runde ved en reduceret værdiansættelse, såfremt aftalte milestones er nået. Der er som udgangspunkt tale om en et årlig projekt ansættelse med mulighed for forlængelse. Dertil skal dog nævnes at målet er et længere samarbejde.