Glowspace ApS er en nyere platform-as-a-service virksomhed (PaaS), som agter at blive Danmarks førende one-point system til booking af services i beauty-industrien, ligesom Momondo er for flybranchen. Til at guide virksomheden bedst muligt igennem dette og realisere det høje ambitionsniveau, søger virksomheden 2-3 advisory board medlemmer, som vil blive kompenseret med en mindre ejerandel. Nøgleord er: beauty industrien, influencer marketing, skalering, PaaS og kapitalfremskaffelse.
Markedet:
Markedet for beauty er i vækst og det anslås, at der årligt bruges 4.2 mia DKK i Danmark alene. Det er som forbruger svært og uoverskueligt at danne sig et samlet overblik og bestille tid - det vil vi i Glowspace ændre.
I Danmark er der ingen større konkurrenter, men vi kan se at der er potentielle konkurrenter når man kommer uden for skandinavien.
Eksistensen af disse betyder primært to ting for os:
- De står som et klart proof of concept.
- De betyder at vi skal rykke hurtigt, for at etablere os som en dominant aktør, inden de for alvor rykker ind i Danmark og resten af Skandinavien.
Om virksomheden:
Ideen opstod i 2019, og blev foundet i Juni 2019, da Heidi S. R. Johansen og Flemming J. Petersen besluttede at gå sammen om projektet. I Oktober 2019 stødte Mikkel Weikop til som founder og i Februar 2020 blev en beta-version af platformen launchet.
Vores største udfordring bliver at få rejst kapital. Vi har forberedt os på at gå i gang med den indledende funding runde, hvilket i øjeblikket er på pause på grund af Corona. Denne periode kan vise sig at besværliggøre indhentningen af kapital, men vi forholder os optimistiske og er ikke truet økonomisk i den nærmeste fremtid.
Derudover er vi i færd med at færdiggøre vores første marketingkampagne. Vi planlægger at starte i hovedstadsområdet og undersøger derfor de mest oplagte kundesegmenter at lave de første testkampagner på, så vi har en bedre forståelse for hvad der virker, når vi folder en omfattende kampagne ud.
Kandidat 1:
Kandidat 1 skal være en brancheekspert, som har erfaring fra beauty branchen og viden omkring influencer marketing. Denne kandidat vil blive en nøgleperson i forhold til at lægge en marketingsstrategi samt at gøre sig attraktive i forhold til både klinikker og slutbrugerne.
Den ideelle kandidat:
- Har interesse for vores platform og kender til problemstillingen.
- Har erfaring fra beauty branchen eller relaterede industrier.
- Kan agere ambassadør for virksomheden og har relevant netværk.
- Er erfaren inden for marketing og i særdeleshed influencer marketing.
Kandidat 2:
Kandidat 2 skal være en tech iværksætter-profil, som tidligere har skaleret og rejst kapital i en succesfuld software-virksomhed. Denne kandidat bliver en nøgleperson i forhold til at sikre likviditet og guide virksomheden bedst muligt i de tidlige runder og har et relevant netværk i angel- og venturekredse.
Den ideelle kandidat:
- Har iværksætter DNA.
- Har gjort karriere inden for tech og har succesfuldt skaleret en lignende virksomhed.
- Kender til founders evige problemstilling omkring at sikre likviditet.
- Bidrage med viden og netværk som kan gavne virksomhedens ekspansionsplaner.
Det kræver en godkendt nBoard kandidatprofil at ansøge.