Stillingen:
NMF har med stor succes over de sidste 3 år haft et aktivt Advisory Board med eksterne kompetencer, hvor vi i fællesskab har løftet virksomheden markant i forhold til vores profil, omsætningstal og ekstern kommunikation/branding.
Advisory Board arbejdet består primært af 4 elementer:
- Modtage afrapportering af tal samt analyse
- Sparring med ledelsen
- Strategisk planlægning og eksekvering via projektledelse
- STORT fokus på salg, markedsføring og digitalisering.
Der afholdes 6 faste Advisory Board møder årligt og 1-2 ekstra, såfremt der er behov herfor grundet akutte udfordringer eller opgaver. Møderne er fra 16:00-20:30 på hverdage og der vil være 4-6 timers forberedelse/hjemmeopgave i gennemsnit pr. gang.
Virksomheden ligger i Odense SØ og der er pt. 4 fuldtidsmedarbejdere og 2 deltidsmedarbejdere i virksomheden.
Hovedopgaver:
- Eksekvering- strategisk planlægning samt sparring
- Deltage i det strategiske arbejde for virksomheden, hvor dit primære bidrag vil være strategisk.
- Bidrage med kvalificeret input til ledelsen omkring risikovurdering.
- Gennem dit Advisory Board arbejde udfordre ledelsen.
- Varetage virksomhedens interesser i den offentlige debat og relevante netværk.
Faglige kvalifikationer:
Den ideelle kandidat er et menneske, som via handling og ansvar har skabt resultater i sit virke i andre intl. handelsvirksomhed virksomheder.
Der søges en komplet leder, som kan stille krav til sig selv og andre. Flerårig erfaring fra handelsbranchen internationalt er et krav for at virksomhedsledelsen kan opnå sparring og udvikling af NMF.
Personlige egenskaber:
- Stærk profil inden for ledelse
- Moderne team-player med empati
- Analytisk og bevidst om, at Advisory Board skal skabe værdi for virksomheden
- Forretningsmæssig skarp og høj forretningsmoral
- Gode organisatoriske evner i forhold til projektledelse i Advisory Boardet
- Være en god ambassadør for virksomheden
- Have den fornødne tid og lyst til at påtage sig hvervet.
Det er afgørende karakter at man har særlige stærke kompetencer indenfor strategisk og professionelt salg samt marketing/kommunikation.
Om virksomheden:
NMF producerer, udvikler og sælger professionelle rengøringsrekvisitter via vores 17 product brands.
Virksomheden blev grundlagt i 1998 og foretog i 2012 et generationsskifte og er i dag markedsledende indenfor vores nicheområde. Fra 2012 til 2019 er virksomheden vækstet over 2000%.
Virksomheden er yderst veldrevet og professionel og tæller derfor en lang række koncernkunder (major account) - store grossister (Big account) samt ejerledet grossister (Medium account).
Markedet:
Fokus markederne er Skandinavien, hvor vi på vores hjemmemarked (DK) er blevet markedsleder da vi har haft/har stort fokus på strategiudvikling herunder produktudvikling, kommunikation, branding og miljømærkning af vores produkter – alt sammen gør, at vi i dag er foran konkurrenterne.