Markedet
DITcrm tilbyder virksomheder onlineløsninger inden for Customer Relationship Management. Som bruger hos DITcrm får du adgang til deres crm-system, som har til formål at danne et overblik over kunder, kontakter, dokumenter og salgsaktiviteter på en meget nem og intuitiv måde. Hele processen tager udgangspunkt i det vigtigste i enhver virksomhed - nemlig kunden.
Om virksomheden:
DITcrm blev grundlagt i 2017 af Oggi Katic ud fra en undren over hvorfor CRM systemer skal være så komplicerede, ud fra hans arbejde med CRM systemer i dagligdagen. Oggi har erfaring fra B2B salg, kombineret med udvikling af bla. intelligente bygnings installationer. I 2018 købte Henrik Klem Lassen sig ind i DITcrm. Henrik har en baggrund som økonom og har arbejdet med økonomistyring og salg af løsninger. DITcrm er en B2B SaaS virksomhed på abonnement, med stort fokus på convenience og procesoptimering. Deres primære differentiering overfor konkurrenter er brugervenlighed og forretnings forståelse, kombineret med konkurrencedygtige priser.
De nuværende distributionskanaler er online markedsføring og word-of-mouth. Ambitionen er at øge omsætning og antal af abonnementer i den kommende periode. Dette skal ske ved en øget digital tilstedeværelse, bedre markedsføring og højere konvertering til betalende brugere.
Seneste udfordringer
DITcrm har udviklet et velfungerende system med tilfredse kunder, men befinder sig i et konkurrencepræget marked hvor de store bliver større og de mindre spillere har svært ved at komme ind på markedet.
Det er overordnet set virksomheden mål at få flere brugere på deres system, samt gøre gratis brugere til betalende brugere.
For at kunne opnå dette, ønsker virksomheden at forbedre den digitale salgsproces, ved at skabe relevant content og marketing, samt blive skarpere på growth hacking. Ydermere ser DITcrm det som en mulighed, at få sparring fra profiler som har indkøbserfaring og er medlem af relevante erhvervsklubber, for at udforske muligheden for at skabe strategiske samarbejdspartnere. Hertil ønskes der sparring på salg af løsninger og de tekniske aspekter ved at have outsourcet udviklingen. Til sidst søges der sparring på en eventuel skalerings-strategi, da produktet allerede understøtter flere sprog.
Til det formål ønsker DITcrm at nedsætte et PREBOARD, som skal komme med inputs til at indløse disse mål.
Stillingen
Der søges 5-7 kandidater, som skal indgå i DITcrm's PREBOARD. Det forventes at kandidaterne er motiverede til at deltage, samt har erfaring og ekspertise indenfor mindst ét af følgende områder:
- Organisk digital leadgenerering (eksempelvis SEO content, growth hacking).
- Strategiske partnerkskaber (erfaring som indkøber eller som medlem af erhvervsklubber).
- Kundesegmentering og sales excellence.
- Teknisk indsigt, og erfaring med remote udviklerteams.
- International skalering af SaaS forretninger.
PREBOARDETs varighed er to timer og vil foregå digitalt d. 21 september 2020 klokken 16.00-18:00. Når de to timer er gået vil PREBOARD'et blive opløst igen, med mindre andet aftales.
Til selve afholdelse af PREBOARD'et vil DITcrm efter velkomst fremlægge en præsentation af dem selv, markedet og de udfordringer de står overfor (tilsendes på forhånd). Med udgangspunkt i præsentationen vil PREBOARD'et agere som advisory board og diskutere de fremlagte problemstillinger i den resterende tid.

Hvad er et PREBOARD?
PREBOARD er et nyt initiativ fra nBoard som har til formål at give intens sparring på en eller flere problemstillinger, som en virksomhed brænder inde med. Dette kan enten være på en midlertidig problemstilling eller vedrørende den langsigtede strategi, hvormed et PROBOARD er en blød intro for virksomheden til advisory board- og bestyrelsesarbejde. Afholdelsen af et PREBOARD kan enten være digital eller fysisk. Ved sidstnævnte kan der forekomme et gebyr afhængig af de nærmere omstændigheder.
Er du eller nogen du kender interesseret i et PREBOARD, eller har du yderligere spørgsmål? Skriv til os på info@nboard.dk eller ring på 42707181.